.

NÄR LIVET VÄNDER

Publicerad 2013-04-05 10:40:09 i Allmänt,

Ett fantastiskt TV-program... Nu skulle det programmet kunna handla om oss. Eller programmet "Svenska hjältar"... där vi skulle kunna nominera Magnus...
Funderar just på den meningen "när livet vänder". Ja, vad gör man då?
Man kan inte annat än att följa med på den vändningen och göra det bästa av situationen.
Du struntar ju inte i att svänga med bilen om vägen svänger... eller?

Alla säger att jag är så stark. Men jag vet inte vad jag annat skall vara... Jag har och hade inget annat val.
Sen är vi alla olika. Jag har i denna kris fått reda på hur just jag hanterar saker. Det är ju tur att det inte finns något facit, utan att man bara kan utgå ifrån den man är och sina erfarenheter och det man har i bagaget sedan tidigare.
Jo, jag är nog stark. Har alltid varit det. Tar mig igenom saker. Tuggar på.Sån är jag. "Rätt eller fel" Men sån är jag. Praktisk, pragmatisk, planerar,och går vidare.

Skulle jag känna efter.. ja då skulle jag verkligen inte orka sätta mig i bilen 33 dagar i sträck, flera gånger om dagen och köra till sjukhuset. Vem som helst skulle ju aldrig ställa upp på det om man hade något val, eller om man kände efter. Inte heller skulle jag åka till affären och handla om jag kände efter om jag orkade eller inte. Jag skulle inte heller orka gå ut med hunden om jag kände efter. Eller tvätta kläderna om jag kände efter.
Men nu känner man inte efter. Man gör det man måste när det så krävs.
Man känner efter för en kort stund, försöker att landa, skakar på sig och tar nya tag.
Jag tror och vet att jag är buren. Om inte annat så väljer jag att tro det och att lita på det.
En del krachlandar, men jag har bestämt mig för att gå in för en mjuklandning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela