.

Partyhatt

Publicerad 2012-01-27 15:46:37 i Allmänt,

Varit i Stockholm på Worskhop i 3 dagar. Vi satt några kollegor och pratade en kväll om hur det är att resa bort, beroende på hur stora/små barn man har.
Min kollega H berättade en fin historia om när hon reste iväg 2 dagar från sina barn (tvillingflickor på 6 år). INNAN hon ens hade åkt iväg så var döttrarna bekymrade över hur sorgligt det kändes att mamma skulle åka iväg , och när hon väl kom hem efter två dagar så möttes hon av sina döttrar i porten. Den enda dottern hade en hemmagjord PARTYHATT på huvudet och den andra en massa teckningar....

Min andra kollega M, som har en son i samma ålder som min egen kontrade med en liknande historia fast med ett litet annorlunda slut. När hon berättade för sin son (18 år)  att hon skulle iväg 3 dagar så säger han ett kort - "skönt!"...
- Varför då frågade då min kära kollega. Är det för att du slipper gå ner för trappen och svara på tilltal?
- Ja , svarade sonen kort.

Själv låg jag på hotelrummet och kände mig ensam. Ringde först till son 1 som redan när han svarade hade insett att det var jag som var i luren och svarade med ett trött och irriterat ...jaaaaaaaaaaaaa.... samtalet var över på 9 sekunder. Ringde då upp min andra son som svarade på svajjig målbrottsröst JaAaaa.. det samtalet var dock lite längre, kanske i hela 11, 5 sekund.
Det enda livstecknet förutom när jag själv tog kontakt var 22.45 i onsdagskväll då jag får ett sms från sonen med orden "Fyll på busskortet".

Inte en PARTYHATT så lång ögat når.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela