.

Ta i ordentligt!

Publicerad 2011-11-25 13:36:53 i Allmänt,

Har en underbar kollega. Vi kan kalla henne Mamma Mu. Hon är en otrolig arbetshäst. Nu vill jag inte jämföra henne med en häst precis.. men ni kanske förstår poängen. Hon har hur mycket som helst i flex och unnar sig aldrig att ta ut lite ledighet. Mamma MU är så extremt lojal, så det är nästan löjligt. 

Men så idag ...plötsligt händer det! Hon bestämmer sig för att verkligen ta ut lite flex och gå hem. Det satt dock långt in och hon satt och våndas vid sitt bord och babblade en lång stund för sig själv om dålig samvete medans vi övriga kollegor gjorde allt för att bli av med henne. När hon väl bestämt sig och tagit på sig jackan så står hon i dörren och säger till oss. - "Nu går jag, hej då och God jul!"

Det kallar jag att ta ut flex!
Men vi fick oss ett gott skratt , och vet inte om hur själv var medveten om att hon sa det , eller om det bara hände. Nåja, det visar sig om vi ser henne på måndag eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela