.

Bygga tält i afganistan

Publicerad 2011-11-25 13:43:59 i Allmänt,

Mamma - när jag blir 18 skall jag ockcså sticka till Afganistan och bygga hangartält som min kusin gör. Han tjänar 70.000 kr i månaden!!!! HÄFTIGT!
Det kommer min son hem igår och säger.
Att försöka få sonen att förstå att det finns en anledning till att dom tjänar 70.000 kr i månaden och att det är ett sk. "HÖGRISKARBETE".... gick inte.. den "lilla" detaljen förstod han inte. Jag får väl vara glad att han har 1,5 år kvar i skolan och inte kan ta sig någonstans. Inte ens åka från stan.

Kan inte ungarna stanna i åldern runt en sisådär 12 år , eller hoppa direkt fram till att vara en ansvarsfull 30 åringen med två små barn.
Inser att man fr.om nu och efter denna höst  - hädanefter som mamma, kommer att  gå omkring med oro tjock som bomull i hjärtat för resten av livet. Nåja, iallafall tills han har fyllt 30 och hittat en stabil kvinna vid  hans sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela