.

Träningsnarkoman...

Publicerad 2011-05-04 13:35:20 i Allmänt,

Sen kan man ju i och för sig bli allt för "HÖG" på det... det står också:
Endorfinutsöndringen kan leda till "träningsnarkomani", vilket är en kombination av kemiskt beroende av endorfin och ett psykist beroende.

Men av alla saker i världen man kan bli beroende utav, så tycker jag att detta ändå är en bra sak att bli beroende av. Min kropp mår verkligen dåligt av att inte röra på sig , så enkelt är det, och så har det alltid varit.
Jag är inte träningsnarkoman nu, men vet att jag har varit det och behovet att att få röra på sig sätter sig direkt i huvuet och jag får nästan panik om det går för många dagar utan att kroppen har fått jobba.
 
Det kan visserligen gå till överdrift ibland, men det behöver faktiskt inte vara ett pass på gymmet, eller en springtur i skogen , eller blodsmak i munnen som jag måste ha - men därmot hårt kroppsarbete.
Detta kan ibland visserligen gå till överdrift... men det är nog därför jag måste flytta på en stor skärphög som vi har i vänstra hörnet av trädgården, till den andra skärphögen vi har i högra hörnet och på andra sidan av trädgården - FAST det egentligen om några veckor ändå bara skall slängas. Men (dels är det snyggare att ha en stor hög man kan täcka över), å så är det nog mest för att min kropp behöver jobba. DÅ mår jag bra!

Så min käre man får stå ut med att jag vill och ensvisa med att bära tunga saker själv, att flytta runt prylar, storstäda i förråd, och bära saker fram och tillbaks. Det är bara ett annorlunda sätt att träna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela