.

Gå in och be!

Publicerad 2011-05-04 13:52:00 i Allmänt,

Så brukar min käre vän säga till sin äkta hälft P,  när han blir så där rastlös och måste fixa och ha projekt (samma man som nedan). Då brukar frun säga åt honom att gå in och be en stund, för att lugna ner sig lite (eftersom hon själv som hans fru helst bara vill sitta i soffan och vila)

Jag höll på att skratta ihjälp mig när jag hörde det. Alltså... inte för att jag inte tror på bönens kraft , för det gör jag... men jag kan se mig själv springa in i sovrummet så fort jag blir rastlöst om måste hitta på nått proejkt (som i såfall skulle bli kanske typ 9-10 ggr på en lördag) ,slänga mig ner på knä och be en stund och sedan komma ut och vara mer lugn. Jag var tvungen att fråga G vad som brukar hända efter att han har bett.

- Jamen när han kommer ut är han lugn och då säger han till mig... äsch! Vi tar och sätter oss och dricker lite kaffe istället, precis som jag vill!! säger fru G.

Nåja, om jag måste springa in och be var femte minut för att jag är rastlös  och min man inte vill jobba med något projekt hemme så vet jag minsann vad jag skulle be om!... å inte är det samma som P förmodlingen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela