.

Fru byter man, eller?

Publicerad 2011-05-04 13:43:43 i Allmänt,

Det finns en massa konstiga serier på TV numera. Mamma byter bo, Semesterduellen etc... båda går ut på att man skall byta upplevelser med varanda för att kanske vara tacksam över det man har , och främst att få en annan syn på tillvaron... det mer finstilta i programidén är väl att visa upp konstiga och extrema människor.. men det är en annan sak.

Satt och pratade med en kär vän över en lunch för ett tag sedan och vi kom fram till att hon egentligen borde leva med min man och jag med hennes. Hennes käre man är som mig... otroligt rastlös, och en person som måste hålla på hela tiden att snickra, fixa och ordna. Själv är hon som min... en sån som njuter av att bara gå omkring och finnas till, och som inte måste göra nått alls , förutom att ta en kopp kaffe till.

Vi skrattade lite och sa att vi borde egentligen byta med varandra, fast när vi väl tänkte efter så insåg vi att mitt liv med hennes man skulle nog bara bli en enda stor tävlan och stress... typ "vem tapetserar flest rum på kortast tid, klara färdiga, gå!!" och hennes liv med min man skulle bara vara ett hem i total ordning och med ordspråket "manjana, manjana".
Så kombinationen mellan henne och hennes man och samma för oss, är nog bäst ändå.... fast tanken är ju lockande... man kanske kan få "låna" honom 1 vecka känner jag... då skulle liksom allt på vår ATT GÖRA-lista faktsikt snabbt bockas av, samt att min man äntligen får rå om en fru som sitter brevid honom i soffan och kanske t.o.m tar en eftermiddagslur helt plötsligt!!!!! och är bara så där löjligt tillfreds....
Jag menar... bara en vecka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela