.

Moralen

Publicerad 2011-06-10 21:12:07 i Allmänt,

sjönk rakt ner i botten idag. Arbetsmoralen alltså. Men jag tyckte 4 timmar räckte, sen skulle jag ju "bara" ta en kopp kaffe med vännen... men det slutade med en 4 timmars kaffesittning. Jag tyckte att den andra moralen (vilken den nu kan vara... det som inte har med arbete att göra) behövde sig en skjuts. Härligt samtal, ventilation, reflektion och kärlek. Sen for jag hem i 5 minuter, vände i dörren och for till en annan vän för att planera nästa veckas gudstjänst, hem i 5 minuter för att hämta en blomma och sen iväg till kollegan och hennes dotter som tagit studenten.. SEN hem igen... puh!... Sen en gassande värme som pricken över i:et. Vissa dagar måste bara annat få vara viktigare.. eller rättare sagt.. ALLT annat är viktigare än jobb vissa dagar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela