.

Jubilar!

Publicerad 2011-01-05 17:29:26 i Allmänt,

Gud vilket konstigt och gammalmodigt ord. Men det är precis det som stadens tidning tycker att jag är. En JUBILAR.
Tydligen har man den stora äran att få göra ett stort reportage om sig själv när man fyller jämt. Det följde med en liten folder som man kunde fylla i , och det fanns rader för att "beskriv dig själv, din hobby och dina intressen". Fick känsla av begravningsannons/singel söker parter-annons. Men jag betackar mig - skulle aldrig falla mig in!
Känns som att man skall göra ett avslut på sin första 40 år och tala om hur mycket man har presterat (=ej lyckas med ännu) , berätta hur lyckad man själv, om sin lyckade och framgångsrika man och sina alla duktiga barn , hur mycket man har upplevt i sitt korta liv och kommande jordenruntresa med familjen som hägrar... Tack, men nej tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela