.

Photoshoot from hell...

Publicerad 2011-08-11 13:20:39 i Allmänt,

Hade ju tänkt och planerat ett par härliga timmar ute i skogen med kamerautrustningen , fikakorgen och hundarna på min semester. Idag tänkte jag förverkliga det , fast en mindre tur utan fikakorg alldeles nyss. Men turen  blev kortare än jag hade tänkt. MYCKET kortare. Efter 40 minuter stod jag inte ut längre.
Vi har underbara hundar, men en är valp på 6 månader och är rätt vimsig nu. Den andra på 3 år har en energinivå som lätt slår i taket.  Det hör också till att dom älskar att vara ute. Skogen är liksom deras bästa ställe på jorden och även vatten..Det blir liksom lätt PINGPONG i huvudet på dom när man släpper dem lösa där. Kan ju vara rätt så charmigt i vanliga fall, såvida man inte själv skall koncentrera sig på andra saker samtidigt.  De flesta fotoobjekten blev antingen nedtrampade av hundarna som så fort jag satte  mig ner på huk tydligen gav en signal "KOM OCH LEK MED MIG - VAD SPÄNNANDE SAKER HÄNDER HÄR _ JA!!!! BLÖT GÄRNA NER MATTE _ FÖR DET VILL HON _NU GENAST!!_TJOHO VAD SKALL VI GÖRA NU!!!"...

Alltså jag hittade typ en fin svamp. Jag gillar inte ens svampar. Men den hade bra förutsättningar att bli ett bra foto-objekt. (ja, här lämnar jag plats för er att skratta..............................................................)  Svampen blev nedtrampad av valpen. Sen blötte den andra hunden ner min kamera.  Och så där fortsatte det . Sen ringde mobilen flera gånger. Jag brukar ha bra förmåga att hålla många saker i luften, men att prata med examannen i mobilen och diskutera hockeyutrustningar, samtidigt som hundarna kutar lösa och är toklyckliga, samtidigt som jag skall försöka se till att inga fler skogsmänniskor är ute och går i skogen och inte gilla lösa hundar, samtidigt som jag skall zooma in ett lingon... njae, det gav väl inga bra förutsättingar.


Kan väl säga så här. När jag kom hem biktade jag mig, för det var längesedan jag sa mindre fina ord. Skall ändå gör om denna dag fast med en liten förändrad detalj. Gissa vilken?



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela