.

SD

Publicerad 2010-09-21 16:40:35 i Allmänt,

SD hit och SD dit.. debatten har nog knappast ungått någon - och det är väl bra i allt elände. Igår gick jag förbi ett gäng grabbar i 17-årsåldern som såg ut som de definitivt inte var intresserad av politik. Hörde när jag passerade dem hur deras hätska diskussion pågick. En utav grabbarna var fly förbannad på att SD hade kommit in i riksdagen och malde på om hur fruktansvärt det var...(ja t.o.m fu***ing horibelt) Hans 3 kompisar höll ivrigt med. Jag ångrar att jag inte vände mig om och talade om hur STOLT jag som vuxen känner mig när dessa unga killar som i dagsläget inte ens har rösträtt - är så medvetna om situationen.
Det bringar lite hopp om framtiden. Jag hade nog också sagt att tant inte vill att de använder så fula ord :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela