.

Men olika ögon...

Publicerad 2010-10-07 17:51:09 i Allmänt,

Märkligt hur olika vi uppfattar saker som sker och händer runt omkring oss. Är glaset halvtomt eller halvfullt? Är det deppväder ute eller mysväder? Har jag ont eller känner jag inte efter?
Men man är ju olika. Är dock övertygad om att man kan se andra saker än det som man faktiskt ser, och att det i sin tur påverkar resten.
En vän till mig har de mest vackraste "ögon" jag någonsin har sett. Inte för att jag vet vilken färg hon ens har på dem, men just att hon inte ser saker som jag ibland ser. Hon "ser" bara det som är bra.  Hon ser helt enkelt bra ut på omgivningen. Det är en gåva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela