.

Schizonfren?

Publicerad 2010-11-11 14:56:14 i Allmänt,

Wikipedia: Termen "schizofreni" betyder ungefär "kluvet psyke". Det är en allvarlig psykisk sjukdom som utmärks av varaktiga defekter i perceptionen eller verklighetsuppfattningen. Typiska symtom hos en person som lider av obehandlad schizofreni är gravt desorganiserat tänkande, vanföreställningar och hallucinationer.

Inte för att jag tro att jag är det, men jag har upptäckt en rätt skum grej hos mig själv nu på sista tiden.
Jag vet att jag inte är i balans visserligen just nu och det är intressant när man upptäcker olika märkliga beteenden hos sig själv. Jag kanke inte är ensam, men väldigt ofta när jag är ute och kör bil så kommer jag på mig själv att jag sitter och pratar väldigt högt för mig själv. Har livliga diskussioner, som om jag pratade med någon i något särskilt ämne... Ni kan gissa hur många bra diskussioner jag har haft med min tonårsson, och eller andra personer i närheten. Kruxet är att de inte är där tillsammans med mig.
Att gå så långt som att säga att jag är schizofren kanske är att ta i... men kanske lite schizofrän?

Hur som helst så blir jag lite rädd för mig själv. Men det är väl för att jag försöker hitta balansen just nu vad vet jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela