.

Summera...

Publicerad 2010-01-03 12:11:45 i Allmänt,

..skall man tydligen göra av året som nyss passerat. Sitter och kikar på bilder från året som gått (ja, jag vet... minnet börjar svikta). Minns inte så mycket av våren dock.. JO! vi åkte till Skellefteå i februari för att se melodifestivalen med svåger och svägerska - mycket trevlig helg!. I Maj åkte vi till fantastiska Lofoten. En resa jag och svägerskan hade planerat in i minsta detalj utan vetskap av våra sammanboende. 
 I juni fyllde sambon 40 år. Vi hade vår årliga sommarfest, dock blev den av ett större mått detta år - "bara" 70 inbjudna gäster... fanstastiskt väder och helt underbar dag...
Sambon fick också ett ostkroksträd..
Även bror fyllde 40 år och vi firade tillsammans i vår trädgård efter att ha varit på nöjeshallen och roat oss lite. Hundläger i år igen i Juli, denna gång fick sambon gå och hem kom en helt förändrad hund.. nåja, nästan.. iallafall kan numera promenader göras utan större katastrofer...
jag sjöng på bröllop, vi tog en stockholmstur med sönerna, hade utflykt till höga kusten, vi myste ute i klingsta i stugan med svåger och svägerskan, vi åkte på bröllop i stockholm, hyresgästen sa upp sig, vi tog över övervåningen, vi blev fosterfamilj åt en till hund... renovering av övervåningen påbörjades....

Tja, lite hann vi med detta år också. Nu ser vi fram emot 2010 med nya utmaningar i kikaren. Jag hoppas bara att vi inte slutar året med en TREDJE hund i huset...det vore ytterst snopet.

Detta år innehåller dels att lillebror fyller tonåring (!)... dels att storebror slutar högstadiet och börjar gymnasiumet (?!) Sen blir det som vanligt många hockeymatcher, en trevlig sommar, den årliga sommarfesten att se fram emot, och kanske någon liten resa.

Jag blir iallafall inte 40 år detta år. Alltid nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela