.

Lockigt

Publicerad 2010-02-20 10:56:57 i Allmänt,

igår vad det dags att gå och klippa sig. Trodde det var mer slitet än vad det faktiskt var , så min beställning på en "TOPPNING" blev verkligen en ytterst liten insats av frisörskan... så liten att den var klar på 10 minuter... Tänkte i mitt stilla sinne att jag skulle få betala lite mindre med tanke på hur lite hon fick klippa (vilket hänt tidigare), men för att jag verkligen skulle få valuta för de 400 kr som det kostar att klippa sig så kände nogfrisörskan att hon var tvungen att ge mig något EXTRA... för helt plötsligt när hon var klart (efter 10 minuter) så
säger hon käckt:
-"Nämen vad säger du.. det är ju fredag - skall vi slå till med lite lockar idag?!"
Öh... kalkylerade lite snabbt i huvudet "Hm. jag har en mössa med mig." "Det är bara jag och Kollega M på jobbet""Jag har en handduk på jobbet, så jag kan ju blöta det" "Jag skall snart åka hem" Så jag sa: - Visst, feel free!
Och som hon lockade..... till slut hade jag nästan svårt att hålla mig för skratt, för det såg verkligen inte klokt ut, men frissan kämpade tappert på.. sen satte hon också upp det bak i nacken... sen var det klart.

Allstå... jag vet inte... men tack å lov för att jag hade mössa med mig. Jag såg ut som en korsning av någon som hade fått en elstöt och en förrymd pudel. Själva HÅRET var väl snyggt, (jag blev skrämmande lik en viss syster), men min NUNA passar inte till den frisyren.. nått var liksom fel.

Nåja. Jag fick betala vanlig taxa. Fanns tydligen ingen särskild taxa för "Topping och sen lite lockning"
Men idag är det lika rakt som vanligt.
Se hela bilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela