.

Förebild/Idol...

Publicerad 2010-08-16 12:05:43 i Allmänt,

Idag började grabbarnas hockeyläger/skola. I år är storebror för stor för att gå själv, så han är istället tränare för de yngsta barnen född -00-01.

Blev varm i modershjärtat imorse när jag släppte av grabbarna. Där vi parkerade och klev ut, stod en liten kille med sin mamma (förmodligen den yngste utav alla deltagare)... när storebror klev ut ur vår bil iförd hockeyoverall och med hela sin packning , stirrade lillkillen på honom, drog sin mamma i kjolen och stammade fram
-"mammammamammamamamamma.... titta... där är säkert min tränare"... , sa killen med stor beundran i blick.

Skulle kunna tro att storebror och hans kompisar som agerar hjälptränare denna vecka kommer att bli många småkillars stora idoler. Min stora fina kille :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela