.

Allvarsamma 15-åringar

Publicerad 2009-10-26 12:37:04 i Allmänt,

Idag klockan 07.10 klev jag och den blivande 15-åringen in på City trafikskola för att skriva in honom och för att han skall tillbringa hela dagen där med teorilektioner och mopedkörning. Det är nämligen dags för moppekort! Ett kort som numera från 1 oktober kostar 4-dubbel så mycket som före 1 oktober...morr.. men som också gäller för A-traktor.
Hur som helst. Vi kom dit, skrev in oss och sedan skulle vi ner i källaren i lektionssalen där 13 stycken andra 15-åringar redan satt och väntade på att det skulle börja. Tonåringarna är ju rätt så kaxiga i den åldern annars.. ser tuffa ut och skall vara så himla vuxna.. men det kan jag lova dig. Tystanden i rummet där alla satt var total.. 13 stycken likbleka och allvarsamma ansikten vändes mot oss när vi kommer in i rummet. Det var knäpptyst. Så värst kaxig är man inte längre när man är 15 år , och sitter i ett rum utan att känna någon alls och känna att det är en viktig och allvarsam dag...
Det var lite skojigt. Hade god lust att leka "fröken" och kliva fram längst fram vid katedern och riva i "Jaha, grabbar nu skall vi lära oss lite trafikregler!"... men gjorde inte det ,utan lämnade min stora och lite nervösa snart 15 åriga son i rummet och önskade honom lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela