.

Den är min , min, MIN

Publicerad 2009-06-15 17:07:46 i Allmänt,

Jag fick en gång för inte så längesedan en egen dator av sambon. Nu är det inte så mycket min dator  längre, känns det som. Det sitter en figur med skäggstubb där varje kväll , helt okontaktbar och väldigt fokuserad  på massa figurer som springer omkring på skärmen och från datorn låter det chchhhrrr... swich....krasch... zwosch...  Himla irriterande om du frågar mig. Rent ut sagt, rent olidligt emellanåt.
Så nu är den beställd. En alldeles EGEN.  Den är dessutom RÖD. Ur den kommer det aldrig att låta konstiga ljud, eller några figurer med svärd springa omkring på skärmen, utan den kommer bara vara min alldeles egna.

Det bästa med detta är inte bara att jag får en egen, utan att den befintliga datorn, inklusive allt konstigt ljud och figurer  + den skäggprydde figuren förpassas en trappa ner... där kan de få låta hur mycket de vill och vara okontaktbara med omvärlden. Huvudsaken omvärlden slipper uppleva det.  Då blir det inte lika irriterande heller. Det man inte ser finns inte, eller hur var det nu? 

Kontentan av detta? Jo, att man kan lösa konfliker på olika sätt. Ett sätt är att handla ännu fler grejer och helt enkelt vara överens om att man inte är överens, om de grejer man för nuvarande har.
Säger som det gör i kassa-apparaten hos Dell. se - KETCHING!

Dell Inspiron 1545

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela