.

Mission lillebrors rum...

Publicerad 2009-01-03 15:24:34 i Allmänt,

Rensat lillebrors rum (fick ihop 2 sopsäckar)... kan nämna att han är "skrotnissen" i familjen, och diverse intressanta och helt obegrilpliga fynd hittades. Nåja, nu är det rensat, det är omböblerat, jag har sågat, spikat, borrat - kort och gott ett hederligt kroppsarbete har utförts. Kan tillägga att jag hellre gör detta än pilla ihop ett halsband jag försökte som julklapp (det gick visserligen också, men tacka vet jag en borrmaskin i min hand....)

Ljusslinga i taket sattes upp och alla "barnsliga" saker lades i en låda att förpassas till småkusinerna. Försöket att göra lillebrors rum lite "vuxnare" lyckades rätt så bra. Inte så lätt när lillebror befinner sig i mellanlandet mellan tonår och att leka polis och tjuv typ... men nu tror jag att hans rum gör en snart 12-åring mer rättvisa.

Det är bara det att det blir dominoeffekten när man rensar ett rum... och flyttar saker till ett annat... som i sin tur genererar att man flyttar saker ytterligare och ställer på hög någon annanstans... puh!
Lillebrors gamla bokhylla står nu i tvättstugan och fungerar som "linneskåp"... problemet med vart den vita byrån som stod där tidigare skall in någonstans kvarstår dock....

jaja.. det var dagens Home-make-over.
Nu MAT!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela