.

Ansvar kan vara betungande ibland...

Publicerad 2009-01-18 16:45:53 i Allmänt,

Av mig och min ex-man så är det jag som sköter markservicen... dvs. matlagning, läxläsning, gå på samtal, fixa matsäck, komma ihåg allt som barnen måste komma ihåg att ta med gällande gympapåsar, skridskor, inlämning, papper, etc. etc. Det är jag som är navet för att detta skall fungera. Ibland sover lillebror hos sin käre far på helgerna. DÅ är det ex-mannens (och lillebrors) ansvar att se till att läxorna blir gjorda. Eftersom mängden av läxor är makalöst i lillebrors skola, så måste även lördagar och söndagar ägnas åt detta gissel. Jag överdriver inte, men INTE EN %#"""@@£$€ gång på alla dessa 7 år sedan vi bodde ihop, har detta lyckats hemma hos ex-mannen. Ursäkter allt ifrån "vi hann inte", "vi glömde bort" , till helgens kommentar "han fick inte med sig några läxor hem"...
Jag har denna helg  ringt och frågat 3 ggr om det verkligen är möjligt att inte läxan kom hem med sonen. Nej, det gjorde den inte, säger både ex-mannen och lillebror. Jag t.o.m kom på den brilianta idén att lillebror skulle gå över till pappas granne, och tillika lillebrors klasskamrat, för att skriva av hans glosor och matteläxa. Men enligt ex-mannen och lillebror så hade även  klasskamraten lyckats med att inte få med sig någon läxa hem. Ja, ja , det var bara att konstarera att lillebror får hämta hem sina läxor imorgon måndag och sedan kämpa lite hårdare på färre dagar. Det är ju inte för ex-mannens skull jag ringer och påminner, utan för att lillebror skall hinna med det överhuvudtaget. Till saken hör att jag är på resande fot 2 dagar, så jag hade liksom velat att lillebror skulle ha gjort så mycket som möjligt innan dess.... Nåja. Det vara bara att gilla läget. Nu har jag hämtat lillebror hos ex-mannen. Jag har öppnat lillebrors skolväska och hans skolmapp.
I mappen ligger all läxa.
HAR NI ÖVERHUVUDTAGET ENS BRYTT ER OM ATT TITTA!?!?!?!?!!? , Var en fråga jag väldigt snällt (NOT) frågade, alternativt skrek, i telefonen åt min käre ex-man......
over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela