.

Bästa kollegan

Publicerad 2009-02-21 11:04:12 i Allmänt,

Födelsedagen började inte så bra. Hunden fick för sig att kissa nere i källaren på hörnet av lillebrors hockeytrunk.. BUT WHY?!?! Det var bara att ta fram skurhinken klockan 07.00 och snabbt svabba upp allt innan det rann in under golvlisterna. Hunden såg lite snopen ut och verkade inte alls förstå varför jag skällde på honom. Han måste ha fått hjärnsläpp helt plöstligt.
Nåja, lite gemensam frukost blev det dock tillsammans med hela familjen. Tonåringen hade lite svårt att förstå varför vi åt frukost ihop, och jag fick påminna honom om att hans käre mor fyllde år....medans lillebror svassade omkring och kramades och pysslade om mig. Inga presenter  blev det heller av olika anledningar. Lite udda morgon.
MEN då kan jag lita på min kära kollega. Vad möter mig när jag kommer in genom dörren, kall och frusen och lite småstressad..... JO.. en liten tvekande sång, och presenter på bordet. Dagen var räddad! 2 ostkrokspåsar, lite chocklad  och en bukett tulpaner. Det bevisar bara att vi känner varandra väldigt väl vid det här laget.
Tack kollega M

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-02-22 13:53:13

Jättegrattis på födelsedagen! Massor med kamar från Shanghai

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela