.

Annan sorts spruta...

Publicerad 2009-12-26 23:08:45 i Allmänt,

Väldigt många tar ju svininfluensasprutan i dessa tider, dock inte jag. Kan stolt ställa mig i gänget för "frisk-som-en-nötkärna" Men ikväll fick jag dock en sprut.. inte den som nog är vanligast i dessa tider utan en käck liten stelkrampsspruta. hepp!

Sonen och jag såg tidigare ikväll en katt som sprang över vägen med ett konstigt snöre efter sig... vi gick efter och kollade.. såg ut som att katten satt fast i något. Mycket riktigt.. katten låg och tryckte under en bil och där stack även ett lång snöre med texten "GOD JUL" fram också (mycket ironiskt)... drog lite i snöret och katten fräste.. den satt uppenbarligen fast i snöret (eller tvärtom). Skulle som en sann djurvän dra ut katten och lossa den ifrån snöret..  det tyckte inte katten som när det väl kom fram under bilen istället bet mig rejält i fingret. 3 timmar senare ringde jag primärläkarjouren.. åkte in.. fick en stelkrampsspruta och antibiotika att äta. Kan väl säga fingret är dubbelt så stort och värker.  

Katten var säkert en julklapp till nån med tanken på att den var "invirad" i ett GODJUL-snöre... den som fick den upptäckte nog att den var en elak katt och kastade ut den .. å sen bet den mig.

Har säkert fått rabies på köpet. GOD JUL

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela