.

Wow...

Publicerad 2008-09-11 21:40:40 i Allmänt,

Varit på mitt livs musikupplevelse. Stack till Örebro igår för att få lyssna på kungen av gospel - Kirk Franklin.
Helt makalöst! Vi var ett gäng som åkte gemensamt i buss och åkte sedan hela natten hem. För oss gospelnördar som sjunger gospel var det helt fantastiskt att få se mannen som har gjort alla dessa fantastiska sånger som jag tror alla gospelkörer i svergie har på sin reportuar.
Vilka musiker och framför allt vilka körsångare!!! 4 tjejer och 2 killar som sjunger brallan av vilken mega-artist som helst. De hade så kul på scen. Dom stod och knäppte kort på varandra och på publiken lite då och då och jammade loss totalt.
2 timmar och 45 minuter gemensam sång  och galen dans i bänkraderna av 3000 i publiken.... inget slår detta någonsin..... Jo, om han kommer hit till Sverige igen förståss!. 
Jag är mållös och uppfylld och ja..... det var värt hela resan i buss mitt i natten, nackpärr och trött kropp.
Kika på lite bilder här : http://www.dagen.se/dagen/gallery/?ID=kirk

Kommentarer

Postat av: Lenis

Publicerad 2008-09-12 09:32:12

COOLT!

Såg dig på en av bilderna i Dagens bildgalleri.

Kan tänka mig att Ni var svettiga efter den upplevelsen.

Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela