.

Vad vinner man?

Publicerad 2008-09-12 19:44:51 i Allmänt,

Pratade med en person idag och hade ett intressant samtal.
Maken in hemmet skulle sköta tvätten och hade gjort allt fel naturligtvis. Han hade tagit fel påse. Tagit 60-graders-tvättpåsen och tvättat på 90 grader och tvärtom. Dessa påsar hade frun i huset sorterat, för det var hennes del i hela tvättprocessen. Allt han hade gjort var fel och flera andra incidenter togs upp, allt ifrån blomvattning till handling.
Frågade till slut person i fråga varför hon istället inte gjorde detta själv, istället för att skälla på mannen, om han nu inte lyckades så bra med det han gjorde.
Får följande svar:
- Nej, för han kritiserade mig en gång (för flera år sedan) när jag gjorde dessa saker själv att jag inte kunde - å då sa jag att han kunde sköta det själv i fortsättningen och det tänker jag aldrig ta tillbaks.. inte ens om han ber mig. Tycker man att man är bättre än någon annan så får man väl stå sitt kast.

Öh?
Hon går direkt vidare till finalen i mästerskapet för  tjuriga. Eller förresten . Hon vinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela