.

Schackmästare, eller konstsim?

Publicerad 2008-09-02 21:07:52 i Allmänt,

Okej, nu tror jag sonen får fundera på en annan sport. Schack borde inte vara så skadedrabbat tycker jag. Inte konstsim heller för den delen. Å andra sidan kan man ju drunkna förstås...

Igår kväll bar det av mot akuten igen. Tackling på träningen och en arm som fick sig en smäll. Naturligtvis samma arm som samme son bröt handleden på i våras och var gipsad i 6 veckor. Det var mycket folk på akuten, men vi kom in till ett väntrum innanför ganska snabbt ändå. Kan ju konstatera att man blir rätt så rastlös i ett väntrum. Pappan till sonen och tillika exman började pilla på alla grejer som fanns i väntrummet till sonens och min skräckblandade förtjusning. Hade varit lite kul om läkaren hade kommit in när pappan stod iförd ett par plasthandskar han hittat i e låda  på väggen och undersökte alla skåp... . Nåja, stämningen blev ju lite lättad om inte annat. Allt för att få tiden att gå!
 
Både sonen och pappan kom ju direkt ifrån träningen och ingen av dem hade duschat... Pappan fick göra en raggartvätt inne på väntrummet och blandade både lite tvål och sprit som fanns vid handfatet. Efter en lång väntan kom så läkaren och konstaterade att en röntgen borde göras. En ny väntan följde. Sedan knackade det plötsligt på dörren och en bastant dam och tillika Securitasvakt öppnade och frågade barskt om detta var sonen. Sonen såg för ett ögonblick lika förvånad ut som mig... Vad hade han gjort nu då? Men det visade sig att denna securitas-vakt skulle lotsa oss till röntgen. Den tiden på kvällen var alla dörrar till övriga avdelningar låsta och därför fick vi personlig eskort. Nytt väntrum och ny väntan. Röntgensköterskan kom ändå ganska snabbt och visade in oss i rummet. Hon ber mig gå ut pga. strålningen, och när jag vänder mig och skall gå ut så hör jag sköterskan be sonen att lägga sig på britsen (?) och fråga om hans mysbyxor gick att lätt dra ner, så att hon kunde röntga knät
 ?
Hör sonen förvånat fråga "Öh? Knät?
-Jajemensan! säger röntgenssköterskan glatt.
-Nämen alltså jag har gjort illa armen, säger sonen

-Ja det vet jag sa, sköterskan fortfarande lika glatt, - både armen och ditt knä! -  
Förvirringen var totalt. På sonens remiss till röntgen så hade förmodligen akuten slagit ihop 2 patienter på samma remiss. Så enligt remissen skulle sonen både röntga armbågen och knät och det stod också att han hade åkt både skridskor och fått en bräda på knät.  Nåja, sonen kom till slut ut från röntgen med rätt kroppsdel avbildad.

Kille med det onda knät var förmodlingen han som satt i rullstol i väntrummet...

Tillbaks till första väntrummet och efter en stund så kom läkaren och konstaterade att inget var brutet eller krossat, men däremot en blödning i armbågsleden. Resultat = Gipsskena 10 dagar och träningsuppehåll 3-4 veckor.....

Sonen och jag gjorde high-five inne på väntrummet. Dels över bedriften att han lyckas fixa gips på sin arm för andra gången på 5 månader och för att fira att inget var brutet och värre...

Hemma lagom vid midnatt. Sambon hjälpte sonen att få på sig en svart sopsäck över armen så att han äntligen kunde duscha medan jag smög ner och viskade god natt till lillebror

Men jag måste allvarlig ta ett snack om det där med schack... hur svårt kan det va?

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2008-09-03 08:03:32

Håll grabben hemma. Han kanske kan bli första "gå-ut-med-hunden-löpare" ?

Annars var ju schack en väldigt bra lösning...

//Lenis

Postat av: Janne

Publicerad 2008-09-05 21:24:35

Friidrott kanske skulle kunna vara något. OS guld på 100m, hur bra låter inte det? Passa på nu på söndag den 14/9. Sundsvallsmästerskapen på Balders. Kanske inte OS, men alltid en början.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela