.

Osvenskt

Publicerad 2008-09-19 15:08:54 i Allmänt,

När vi ändå är inne på Parkeringar.
Var iväg och handlade mat tidigt i går morse före jobbet och parkeringen utanför varuhuset var av förklarig orsak oerhört öde. Det är en väldigt stor parkering, vilket gjorde att det fanns  x antal hundra tomma parkeringsfickor att välja på. Jag valde naturligtvis att ställa bilen där det fanns många tomma platser och inte ens i närheten av någon annan bil. Skönt att kunna slänga upp dörrarna och packa in i bilen tänkte jag....
Jag handlar min mat, och till mig förvåning när jag kommer ut till parkeringen så står det bilar på varsin sida om vår bil, trots att det måste ha funnit minst 487 andra tomma parkeringsfickor den tiden på morgonen. Ovanligt och väldigt osvenskt måste jag säga - med tanke på att  vi svenskar annars har svårt att tränga ihop oss och tycker det är obekvämt att behöva sitta brevid någon på bussen eller tåget...
Nu är man väl lite väl nojjig för att bilen är ny.. men har man redan fått 2 repor efter dörrar som slagits upp på bilen så kan man inte va annat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela