.

Energitjuv

Publicerad 2008-09-17 20:07:54 i Allmänt,

Tjuvar i allmänhet är inte så lätt att skydda sig emot, trots billarm och huslarm. Visst, man skrämmer dem lite på vägen, men i regel hinner de ta lite saker, eller förstöra.

Sen finns det andra typer av tjuvar. Energitjuvar. Människor som stjäl energi ifrån en själv. Jag har en sådan energitjuv på jobbet. Tack å lov sitter vi inte på samma ort, men vi jobbar däremot med samma saker och har tät kontakt. Trots att jag vet hur hon är och att jag är förberedd och "står emot" , så hinner hon ändå ta lite, nalla lite på min energi, min kraft och mitt humör. Hon är en fena på jobbet, oerhört duktigt och effektiv. Men hon lever och andas på att göra andra personer i sin närhet förminskade. Rykten blir gärna het information som sprids som ett vattenfall. 
Hon fiskar hela tiden efter det som inte fungerar, det som inte är bra, den som har ev. gjort något fel, sagt något på fel sätt och sedan pratar hon om det hela tiden.  Jag har stått emot rätt så bra, men oj vad mycket slöseri med kraft och med energi det är. Jag måste hela tiden tänka på att inte ge efter, att inte ge mitt lillfinger, att inte släppa in henne alls. Hon får helt enkelt stanna på farstubron , eller kanske t.o.m på parkeringen hädanefter.
Lite ödmjukhet eller helt enkelt lite självinsikt är inte att skada. Det gäller nog vilket typ utav tjuv som helst

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela