.

Eget ihopsnickrad terapistund

Publicerad 2008-09-12 19:35:55 i Allmänt,

Okej. Ingen fara. Jag tror också att jag är knäpp, eller på väg att bli det.
Men jag måste lära mig att inte vara så engagerad. Att det som sker och är på jobbet inte bekommer mig. Att jag inte bryr mig, att jag skiter i vilket. Att jag inte brinner för mitt jobb. Att jag egentligen inte är något bra på det. Att jag inte ser förbättringar och att jag bara kan stänga av. Jag försöker verkligen. Men jag ser tyvärr allt som är fel, det som borde göras bättre, saker som går att förändra, kommunikation som borde vara enkel, små saker som skulle göra stora under. Idag var en sådan dag som började bra, men slutade sämre. Hur man än gör så gör man alldeles för mycket. Man bryr sig för mycket helt enkelt. Men detta skall inte förstöra min helg. Jag vägrar!.

Så jag bestämde mig.- Här skulle terapi-as på helt egen hand. Alldeles gratis terapi på egen hand.
Jag öppnade en dörr här hemma. Berättade högt vad jag skulle "lämna utanför" för att släppa tankarna. Klev in genom dörren och smällde igen den.. Ha! Där fick den!!!. Alla beskymmer och funderingar på arbetet och allt som gör en så tokig fick stanna kvar utanför dörren. För här skall inte grämas i helgen, fluras och tänka ut hur man skall tackla nästa vecka. Här börjar vi på ett tomt blad, fyller helgen med roliga saker och vila... å så får man öppna dörren försiktigt till veckan så man inte slås omkull.

Visst är jag smart!!!
Eller på gränsen till ett besök på närmaste psyk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela