.

Den pilska perioden...

Publicerad 2008-11-07 09:00:58 i Allmänt,

Var på ett underbart roligt och trevligt utvecklingssamtal med äldste sonen igår. De brukar inte vara så upplyftande , men denna gång var det hans andra lärare, B-G - som höll i samtalen. Vilken skillnad! Vilken störtskön lärare!

B-G tillhör inventarierna på denna skola, snart pensionär och är skolan populäraste lärare med mycket glimt i ögat. Han kallar  alla pojkar för GOSSARNA och under samtalet så är det mycket ros och själva riset (kritiken) gör han på ett sätt som känns bra. "Gossen är en härlig gosse", säger B-G på ett sätt som gör att man t.o.m blir lite rörd.
Det vanliga som vi alltid får höra om sonen i skolan , får vi höra även nu. Rastlös, bråttom, okoncentrerad, slarvig - men ack så trevlig gosse!
BG "vänder" på det hela (koncentrationen) och säger med ett flin till sonen.
: Hörru.. det är kanske Sara du vänder sig om för att kika på när du hela tiden måste vrida dig om i klassrummet? Tja.. hon är ju en fin tös så det kan jag förstå.....
Sonen höll på att dö och tyckte det var oerhört pinsamt.... medans jag och pappan skrattade glatt.
Det pratas om moppar och hur det var på BG:s egen ungdomstid, det pratas om frukost, trivsel, hälsa, fritid och mycket annat.
Sen säger B-G helt plötsligt " ja du..snart är ju ni gossar inne i den pilska perioden ...nu får du tänka extra på koncentrationen.


Jag har aldrig skrattat och haft ett sånt trevligt utvecklingssamtal någonsin. Sonen går därifrån och är så glad över att det var B-G som höll i samtalet. Annars brukar vi gå därifrån med tunga steg.... Fram för fler B-G:s!

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2008-11-07 11:12:01

Ha ha jag skrattar så jag gråter.

Pilska perioden...oh my Good.

Postat av: ullangullan

Publicerad 2008-11-07 17:13:02

Visst är det befriande!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela