.

Ny betygsskala?

Publicerad 2008-05-24 16:24:40 i Allmänt,

Lillebror funderade imorse om alla olika betygsskalor som finns.

 - Mamma finns D-? , frågade han i morse (jag tror han har sett för många amerikanska serier)

Han blev ännu mer förvirrad när jag berättade att på "min tid" så fick man

siffror och inte MVG , eller G etc. (som han har snappat upp genom att lyssna på mig och storebrors eviga diskussion om att få G.)


Jag tycker det skulle finnas bara 3 betyg, säger lillebror som än så länge bara går i 4:an. Det borde räcka med: Grymt, Bra och Uselt!


Tja, kanske skulle man skicka in det förslaget till Skolministern?

Kommentarer

Postat av: soraia

Publicerad 2008-05-24 16:31:07

HAHAHA fyfan vad kul. asbra betygsystem!

Postat av: Micke & Exxa

Publicerad 2008-05-24 16:38:34

Skulle vilja säga: ett _grymt_ bra förslag :)

Ha en fin helg! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela