.

Hon är ljus.

Publicerad 2008-03-07 19:43:38 i Allmänt,

Intressant besök idag på vårdcentralen.
Anmälde mig i receptionen och det första som receptionisten säger är:
-Jaha, jag vet inte ju inte vem du skall träffa. Datanätet är ur funktion nämligen.
-Nämen det vet jag , säger jag och talar om läkarens namn och att vi hade tid halv 10..

Blev förvisad till ett väntrum i ordets rätta bemärkelse... för vi väntade, och väntade och väntade.
När det hade gått drygt en kvart så kommer samma receptionist förbi och säger lite trött:
-Nähä.. har läkarn inte kommit än?
-Nä säger jag det har hon inte , vet hon om att vi är här?
Recptionisten försvinner en liten stund och kommer strax tillbaka och säger:
-Jag har kikat in i hennes rum, men där satt bara en patient....
- Jaha? säger jag
Då säger recpetionisten på fullaste allvar:
-Du kan ju knacka på om en stund. Det är andra dörren till höger så kan du själv kolla om hon har kommit tillbaks, eller så får du hålla utkik efter henne!
-Jamen jag vet ju inte hur läkarn ser ut!? säger jag smått förvånat...
- Hon är ljus, säger recpetionisten och pinnar vidare.

Jag är sällan på vårdcentraler , men sist jag var där så var det iallafall så att LÄKAREN är den som hämtar sina patienter och inte tvärtom... å allra minst knacka på dennes dörr och kika in för att kolla om hon är där. Snopet för den patienten som kanske sitter halvnaken och blir undersökt.

Nåja, efter 45 minuter kom "den ljusa läkarn" och hämtade oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela