.

NÄ JAG ÄR SJUK ,KAN DU INTE LÄSA?

Publicerad 2008-01-28 13:41:31 i Allmänt,

Idag är jag sjuk och hemma från jobbet. Det har jag inte varit på... tja... flera år .. inte när det gäller egen sjukdom. Jag var hemma 1 dag förra året och vabbade , men det är allt.  Det är visserligen kaos på jobbet just nu, men inget jag kan rå för, och jag är faktiskt sjuk. Brukar annars vara på jobbet och vara sjuk, men inte denna gång.

Jag mejlade kollegorna imorse hemifrån och skrev att jag stänger av min telefon, men har mobilen igång och att dom kunde skicka ett sms om det var något VÄLDIGT VÄLDIGT VIKTIGT och som betydde att jag måste ringa upp liksom.... Att min närmaste kollega ringde och väckte mig vid 12.00 (se tidigare inlägg) räknar jag inte hit, hon gjorde en god insats för dagen, tack M!

Men utöver det så har redan två andra kollegor ringt.. den ena om inte en sak hon kunde frågat en kollega om.. okej, det var viktigt för henne, men problemet med denna kollega är att hon inte bara kan fråga en sak och sedan snabbt lägga på.....utan det kommer gärna en lång utläggning om andra saker som händer på jobbet och att man efter 20 minuter får demonstrativt hosta för att hon skall sluta prata.. Jag vill inte höra talas om allt kaos på jobbet när jag för en gångs skull inte är där!!!!! Om inte så gör det bara att jag känner mig ännu sjukare...

Den andra kollegan ringde alldeles nyss....Jag tror naturligtvis att  det hänt något, men tanke på vad vi just nu går igenom på jobbet..... men det var om en  totalt FRUKSTANSVÄRT OVIKTIG GREJ SOM DEFINITIVT KUNDE VÄNTA TILL IMORGON?!?! .. nu blev jag nästan förbannad kände jag ....och plötsligt väldigt väldigt febrig...grrrrrr....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela