.

Från en husmor till en annan..

Publicerad 2008-02-18 18:24:42 i Allmänt,

Jag är varken bra på att laga mat eller tycker inte ens att det är kul, vilket min oerhört pedagogiska kollega vet om. Jag frågade efter tips på en god efterrätt nyss och hon föreslog fruktsallad och följande dialog utspelade sig


Jag: Vad skall den innehålla då?

M: Bananer, äpplen, apelsiner... å Kiwi är gott, säger kollega M

Jag: Skall de vara skalade?, frågade jag och å syftade givetvis på äpplena

M: Ja som sagt var... bananer är godast utan skal, sen om du vill skala kiwin eller vaxa bort hårstråna gör du ju som du själv vill med förstås...


Jag tror jag fattar, inget skal på äpplena alltså

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela