.

Alltså.. jag gör liksom helg jag..

Publicerad 2008-02-18 18:25:54 i Allmänt,

Lillebror är en humörsmänniska och en "känna-efter-människa". Är han på bra humör då funkar allt. Om han inte är det ja då funkar inget.

Han har nu fått för sig (hockeyspelare som han är), att ha inte kan "ställa upp" och spela matcher och träna på lördagar och söndagar.


I omklädningsrummet i torsdags:


- Jag är inte med på matchen på lördags, säger lillebror till tränarn.

- Jasså?, men varför då, skall du åka bort? Säger då tränarn förvånat

- Hm... harkel harkel..  nämen alltså  då har ju  jag "tagit helg", säger lillebror helt allvarligt.


Jublet i omklädningsrummet visste inga gränser....

Fast jag förstår honom . Det är ju underbart när det lider mot helg och då vill man ju sova ut och slippa alla måsten, så en liten eloge måste jag nog ge honom ändå för att han försökte

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela