.

Kraften tog slut...

Publicerad 2008-12-29 20:33:22 i Allmänt,

Idag skulle vi skrida till verkat. Nu skulle äntligen pannan i pannrummet ner!!
Där har den stått i vägen i nästan 3 år nu... (sen fjärrvärmen drogs in)..detta har resulterat i totalt NOLL framkommlighet, inga verktyg hittas och alla saker vi skulle behöva förvara ligger huller om bullar överallt. Men idag skulle det ske. Åbäket skulle ner och det skulle bringas ordning i pannrummet en gång för alla. Vi handlade sågblad, munskydd och öronproppar. Det gick skitbra!! .......... i 20 minuter. Plåtskalet runt pannan for av rätt så fort, men sen tog det stopp. Ingen idé att fortsätta. Vi ringde en fackman istället. Han kommer efter nyår..... Kosta vad det vill.

Gick upp och tog en kaffe och sen tog krafterna slut. Om det var för att förväntningen på att få ordning och att jag såg framför mig en arbetsdag av nytta snörpligt ta slut, eller om det är något annat, vet jag inte -men resten av dagen har jag haft fullt sjå att hålla mig igång. Mest suttit framför brasan och lyssnat på min ljudbok, fikat, beställt middag (Japp....det finns röda små bilar som åker ut med pizza, helt fantastiskt). Nyss varit på macken och handlat powerdricka till mig själv för att hålla mig vaken en stund till. Snart film på stor bioduk och tidigt i säng skulle jag tro...

Nåja, nya tag imorgon , då med siktet på att handla det sista till badrummet... dörr och fönsterlister. Kanske kraften återkommer då?
Ja jag vet - jag är konstig.. men det är skönt att arbeta hemmavid. Kalla mig knasig , gör gärna det - men så är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela