.

Hårspännen?!...

Publicerad 2008-08-07 13:59:00 i Allmänt,

OK, vi kanske inte riktigt förstod varandra, jag och min frisör.... de må vara hänt.. Det blev visserligen inte Brithney Speers-looken med rakat , utan mer typ, ja... UPPklippt...
Längden på håret fick stryka med denna gång och sedan blev det liksom uppklippt.. lite VÄL MYCKET UPP dock.. Har just upptäckt till min stora skräck att jag inte längre kan ta till knepet HÅRSNODD och hästsvans.. ghahahahah!!.. detta betyder nu en helt ny värld med hårtork (jag tror jag äger en), hårspännen (heter det så?!) och sånt där grejs i håret, typ skum och sånt... hujedamig!
MEN det är väl dags att blir lite kvinnlig av mig och se till att fixa sånt och inte bara slänga upp håret i en snodd och sen inte se klok ut, bara för att det är enkelt. Men jag bävar dock... Har lite svårt att förstå hur väninnorna orkar fixa till håret varje dag med alla dess attrialjer av torkar, skum och spray etc.... Å andra sidan är dom istället visserligen väldigt snygga i håret. Jaja.. nu skall vi ut och resa i helgen och efter att ha stått framför spegeln nu ett tag och konstaterad att det går att få till någorlunda bra med sk. hårspännen - så måste jag nog iväg och handla det! Äger bara 2 stycken och det kommer ju aldrig att hålla.. räcker att jag tappar ett spänne på tåget så är det kört. Undra om hemköp har det? Vore lite VÄL pinsamt att ringa syrran och fråga om hon hänger med på ett hårspänneinköp med en oinvigd.

Jaja... tur att man redan har pojkvän. Han sa igårkväll att han skulle älska mig ändå även om jag klippte kort... sedan lade han visserligen till lite snyggt.... "även om det är snyggare med långt hår...."

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2008-08-07 15:08:53

Killar har ju annars förmågan att knappt märka att det hänt något med ens utseende, som vid klippning.

Men hårspänne-kort det låter ju spännande Wendle!!!

Vi syns till veckan.

//Lena

Postat av: MM

Publicerad 2008-08-11 20:06:22

Gud så spännande - man hade ju velat se en bild !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela