.

Blackout

Publicerad 2008-08-03 13:29:12 i Allmänt,

Det plingade på dörren i natt, klockan 02.51..... hunden morrade och själv gick ju tusen tankar i huvudet. Har det hänt sönerna något? Inbrottstjuv?. Sambon öppnade, och utanför står en ung kille och är väldigt berusad, förtvivlad, gråter och fryser (det har spöregnat hela natten). Han har fått en blackout. Full som ett ägg och minns inte hur han kom hit, men behöver hjälp helt klart. Han har har tappat mobilen och nycklarna hem och även sina strumpor (!). Skorna har han dock kvar men inga strumpor... 
Vi låter honom komma in och värma sig lite, jag bjuder på en kopp te och han får låna telefon för att ringa efter flickvännen. Vi hinner prata en hel del innan fickvännen dyker upp. Killen berömmer vår fina tegelvägg i köket (!!) mitt i alltihopa  *ler*.  . Flickvännen kommer och killen ber om ursäkt för att han har stört. Mitt mammahjärta bultar lite extra och jag ligger länge och funderar på händelsen efteråt.  Jag hoppas aldrig aldrig att någon av mina söner hamnar i samma sits, men OM de gör det så hoppas jag att det finns folk som tar hand om dem och ger både lite värme och hjälp att komma tillrätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela