.

Namn

Publicerad 2008-04-08 19:26:58 i Allmänt,

Vi kom in på ämnet namn idag på fikarasten, både på vad vi själva är döpta till och vad folk döper sina barn till idag, och framför allt vilka namn så är på väg tillbaks.

Kollegan M har varit väldigt förutseende.... hon är livrädd att namnen som hon själv inte tycker om kommer att vara populära när hennes egna barn skaffar barn. Därför har hon hemma döpt sin dammsugare till ROLF. På så sätt hoppas hon att hon har förhindrat att bli mor/farmor till något barnbarn vid det namnet. Smart!


Efter fikarasten så var jag fortfarande väldigt brydd. Kan säga att jag inte hade en aning om att ULLE var ett namn.  Tydligen kan man heta så.  Jag trodde det var en toffel

Toffel= fotbeklädad inomhus


  ROLF

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela