.

Modeikonen

Publicerad 2008-04-28 20:34:29 i Allmänt,

Äldste sonen skall på cykelläger.  Saker måste fixas..
När jag menar saker så menar jag typ liggunderlag, sovsäck och sånt.
Det är inte det viktigaste för sonen dock. Sonen måste köpa ny hjälm säger han. Sonen har redan en hjälm, som nu dock sonen vägrar att ta på sig. Det är absolut inget fel på hans hjälm. Den är dessutom bara 1 år gammal, men  enligt sonen har den alla fel den kan ha. Fel färg, fel form och helt enklet helt omöjlig att ens bära!

Mamman vägrar köpa ny hjälm när sonen redan har en hjälm, men sonen skall köpa den för egna pengar, säger han. och kräver skjuts till Team Sportia eller Stadium.  Jag föreslog en tur till Biltema imorgonkväll, eller eventuellt Jula -  det skulle jag inte ha gjort. ....trodde sonen skulle få en hjärtattack.....ögonen spärrades upp, han blir alldeles vit i ansiktet och utbrister förtvivlat:
- Är du inte klok?!?!?


Det får väl bli en dyr hjälm på Stadium för sin egna pengar, annars kan han ju inte åka på lägret, stackars pojk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela