.

Planera in in minsta detalj

Publicerad 2007-09-12 23:05:08 i Allmänt,

Man blir ju liksom expert på att planera om man måste.
Är så rutinerad nu så jag skulle nog kunna planera allt ifrån den
enkla middagsbjudningen nästa vecka med trevlig folk till en
större militär invansion av ett främmande land.

Ibland vore det så skönt att säga som kära ex-kexet ibland
förvånat utbrister: "jamen, vaddå... jag hinner väl inte det?"
(klippningen av yngste sonen är redan 3 veckor försenad...)

Men visst!!  jag trycker in svenskaläxan, teknikläxan, 22 st engelskaglosor,
10 spanskaglosor, matteläxan, och packning av skolväskor och påminnelse
om mellanmålsfikat och gympakläderna som skulle med och ibland inte med och 
middagen som måste hinna äta och samtalet med läraren som skulle ringas, 
 -  mellan hockeyträning, körövningen, föräldramötet, musikrepet,
basbollsträningen (jaha!, du ville börja i det också???) och att köpa mjölk på macken
på vägen hem......

Lugn bara lugn - jag fixar!

Kommentarer

Postat av: MoaMajken

Publicerad 2007-09-13 09:01:37

Det är som Joel säger "mamma fixar....." Så är det bara.
(fnissar åt "ex-kexet"....säger du det så han hör ?)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela