.

Ingen kaffepause

Publicerad 2007-09-21 21:35:24 i Allmänt,

Var in på akuten igår (inte för att skriva in mig själv)... stod i receptionen och skulle
anmäla att vi var där. Sköterskan öppnade luckan och tog emot våra uppgifter.
Det kom in 2 killar men sin kompis i en rullstol precis bakom oss och ställer sig
i kön. Då säger den otroligt smarta receptionisten klämkäckt med en liten suck:
- Å jag som tänkte ta en kaffepaus....men precis när man tänker på sånt, ja då kommer det en
massa patienter!...
Om jag inte hade haft ansvar för en annan person vid detta tillfälle, så hade jag nog
böjt mig in genom luckan och skrikit: -URSÄKTA ATT VI STÖR DIG I DITT JOBB SOM AKUTSKÖTERSKA.. VI VISSTE INTE ATT DU VAR SUGEN PÅ KAFFE JUST NU... HALLÅ??!?!? FINNS DEN NÅGON LÄKARE HÄR SOM KANTA HAND OM RECEPTIONISTEN?!?!?.. HON LIDER AV EN ALLVARLIG FORM AV KAFFEBRIST !!!

Men jag sansade mig, log lite snett mot henne och sa:
- jadu, vilken osis du har...

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela