.

Hål i själen..

Publicerad 2007-10-23 17:00:50 i Allmänt,

På eftermiddagsfika satt vi och pratade lite om manligt och kvinnligt, jag min kollega M och konsulten.
Hur som helst så ställer kollega M en fråga till mig och konsulten , om vad det kan handla om att man som kvinna mår bra av att shoppa....
Jag och konsulten skulle precis svara ... när det helt plötsligt hörs en stämma ifrån kaffemaskinen
- Det handlar om hål i själen... (Det var kaffetanten som gjorde inlägg i vår debatt hon som kommer 1ggr/veckan och fyller på kaffet ifrån ett kaffeföretag)
- Om ni tänker er att själen är som en stor tårta och så fattas det en tårtbit.. då fyller man liksom den med tex shopping. Så är det!, sa kaffetanten och gick vidare..

Konsulten och jag tittade på varanda och vågade bara nicka.

Jag tordes inte nämna att jag gått på stan på lunchen och köpt mig ett par nya jeans. Fast det är ju bättre att fylla hålrummet med kläder än med sprit , som konsulten sa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela