.

Dum, desperat ...?

Publicerad 2007-10-08 20:06:04 i Allmänt,

..eller bara ingen "kontakt med hjärnan" som min kollega sa idag.

Kände mig helt plötsligt väldigt förvirrad. Det fanns inget inplanerat ikväll.!!!!... som det är både tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag denna vecka......
Men det rättade till sig när yngste sonen helt plötsligt ville bli skjutsad till kusinen på andra sidan stan, och jag insåg att jag faktiskt kunde ta vara på kvällen genom att ta en lång promenad , alternativ en sjukt snabb springtur i skogen om jag inte skulle hinna ut förrän mörket faller.

Sagt och gjort!  Sonen ivägskjutsad och jag ut på en långpromenad. Jag tar skogstigen. Varför tar jag skogstigen när det finns andra UPPLYSTA gångvägar alldeles brevid? Fast jag skyller på att det bara var skymning ute och inte becksvart. (Jag tror det finns fler positiva saker med att sambon flyttar hem förutom de triviala vardagssysslorna. Han kan ju stoppa mig ifrån att gå ut i mörkret om inte annat....)

Nu är långturen avklarad och sonen skall ju hämtas också senare ikväll. Kommer just på att bröllopshäftet till väninnans bröllop måste ha lite handpåläggning......Skönt att jag fick något gjort ikväll också....och HEPP! så var den kvällen till enda..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela