.

Byta innebandygäng...

Publicerad 2007-10-15 08:35:52 i Allmänt,

Igår var det äntligen dags för innebandy igen.

Alltså.. jag vet inte.. Först går det bort minst 15 minuter för att alla måste prata så mycket.. sen var vi bara 7, vilket betyder en flygande avbytare (helt ok, enligt min mening)... men  tycker en utav tjejerna att "det vore väl lite skoj om hennes 12 åriga dotter Evelina kunde vara med och spela lite så vi blev en avbytare till!!!"
?!?!? QUE?
Vilken spel tror ni det blir då???? Med rädsla för att springa ihjäl en liten tjej på plan så kan man ju inte spela fullt ut... sedan när det tjejen väl sitter på avbytarbänken som måste hon hela tiden skrika "Mamma , mamma!.. när är det min tur?... Mamma, mamma!, får jag byta nu?!?"... ibland blev den 4 mot 3 också...
Sen var E med. Hon är helt underbart rolig. Men har ingen koll på innebandy, boll eller klubba. Vi var i samma lag. 4 gånger så sprang hon på mig och skulle ta bollen. När jag skrek att "vi är i samma lag", så säger hon bara med ett skratt "Jamen OJSAN!".. 

Förra gången på träningen  så hade en utav tjejerna med sig en fotograf på plan (hon skulle plåtas till en personaltidning).. men fotografen kunde inte stå vid sidan och knäppa kort, utan ställer sig på planen bakom ett utav målen....?!?!... (.Nu skadades tjejen med fotografen i släptåg efter 20 minuter, så då klev hon av planen, men ändå)

Jag tror jag byter innebandygäng. Det blir ju bara bra spel typ varannan gång.  Eller så tar jag med mig min 13 åriga hockeyspelande son nästa gång så får han tackla upp dom i ribbstolarna.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela