.

Andra bordet är ni klara...

Publicerad 2007-10-07 12:02:47 i Allmänt,

....JAJJAMENSAN FATTAS BARA!!

Det var intressant.
Igår gick Väninnan A och jag på restaurang för att äta en god middag som ingick i ett showpaket (Jill Johnsson skulle vi lyssna på). Men först middag som sagt. Vi hamnade brevid ett stort stökigt  sällskap som delade på två bord. Det stod inte vart dom kom ifrån. På andra bord i restaurangen så fanns det skyltar om varje sällskap. Tex Kramfors Körsällskap, (som vi hade vi på vår vänstra sida)
Väninnan och jag fick ingen skylt, därmot låg det en lite typ post-it-lapp i mitt vinglas där det stå min Väninnans namn + 2 personer.

De brevid oss hade inga skyltar. Fast Väninna A och jag gissade vilt, med tanke på deras civilicerade uppträdande. Kanske var det "Bonde söker fru" - på turné, eller typ "Ljungaverk goes to town"  - eller nått. Damerna i sällskapet var alla rätt påverkade och alla hade skaffat samma typ utav uringning. Två tjejer i sällskapet som naturligtvis satt vid varsitt bord , försökte föra en dialog med varandra. Men det gick mest ut på
- Öh du Britta, du är ju skyldig mig en cigg ju!
- Jag har aldrig gillat dig ju, Stina
- hahahhah!!, inte jag dig heller
?

Nåja. Efter ett tag gick sällskapet och vi kunde äta middagen i en liten lugnare miljö.
Lekte med tanken att försynt ropa till väninna A på andra sidan bordet efter maten   "andra sidan är ni klara...."
Men det skulle liksom inte bli samma sak. Fast det hade varit lite roligt och otippat.
Man måste ju skoja till det en lördagkväll menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela