.

ZZZZZZZ Zommarlov del två

Publicerad 2007-06-20 20:54:52 i Allmänt,

Se förra inlägget..
Klockan står på 23.32 och sönerna bestämmer sig för att det är dags att gå och lägga sig
23.40 Det är tyst nere. Härligt!  - tänker mamman. Sängen!-  HERE I COME!!

 

Mamman lägger huvudet på kudden när klockan blinkar 23.45
23.46  vad kul att jag har lyckas skapa en blogg tänker mamman och ler lite för sig själv..
23.47 imorgon måste jag skriva om något nytt och roligt.. massor med uppslag..
23.57 nynna nynna...trallalaa...

00.02 ...hm..på fredag är det midsommar .. vi är bortbjudna!...trallallaallaaa.. Jag lovade visst att stå för nubbröran...

00.03 Nubbröra är enkelt att göra, tänker mamman. Det är ju bara matjesill och ..eh...lök?.. eller?...vänta nu.. röra?röra ihop? nubbe?.. NÄ!.. det är ju ingen sprit i den ..hm.. utan man rör ihop liksom.. matjesill och ..... Öh..?
00.04 Äsch!, jag blir visst tvungen att googla på nubberöra imorgon tänker mamman....
00.06 Vänta nu.... sambon gillar väl inte matjesill, eller?... hm..eller? Just det!, det är TONFISK han inte gillar, pustar mamman ut... Fast vänta nu..... har gillar inte janzons frestelse heller.. är inte det matjesill i den?.. Nej just ja, det är visst anjovis.. puh!..
00.07 ...hm.. är inte anjovis och matjesill nästan samma sak?..... eh?...
00.08 Äh!. Sambon får äta marängtårtan istället.
00.09 Marängtårtan var i alla fall lätt att göra!, tänker mamma. Det var ju bara marängbotten och så var det...eh?.. hm.. jordgubbar på toppen och ....? Eh...i mitten..  öh.. vanlijkräm?? ..eller?
00.10 Skit också! Jag får visst googla på det imorgon också, tänker mamman...
00.15 nynna nynna.....

00.16 Midsommarmat, mamman ler. Mysigt! Det skall bli gott att äta ägg!....Eller..?..

00.17 Vänta nu..... ägg?!.. Har man det på midsommarbordet?... eller är det kanske korv?.. hm..
00.28 trallallalllaa.. nynna nynna....
00.30 ÄH!  Suck!, jag ger upp..... Jag måste visst googla om midsommarmat imorgon också!....
00.32 .. vilken överraskning om jag bara kommer hem ifrån affären med 3 burkar matjesill, 1 Melon, 1 liter jordgubbar och marängbotten. ...det tror jag inte ens programledaren för serien  "Här är ditt Kylskåp" skulle klara av att fixa något på , tänker mamman.....
00.39 ...förresten, roligt program det där, tänker mamman....? "Här är ditt kylskåp".. hm... Vilket år gick det programmet?..
00.40 tralallallaaaa.
00.43 fniss!.. kommer att tänka på en rolig anekdot som kollegan berättade häromdagen.. jag måste nog blogga om det imorgon!.. hur var det nu....hm... Tänka tänka.. fniss, ja just det ja!....
00.46 men det var väl märkvärdigt? John Blund vart är du?..
00.47 Jag kanske måste googla på John blund också imorgon?
00.03 nynna nynna.....
01.10 Undra om vänninna A är vaken?... hon har ju en 5 veckorsbäbis hemma som hon säkert ammar nu.Hon skrev ju för ett tag sedan att jag kunde mejla om jag var vaken på natten... fniss!
01.14 Äh.. jag får mejla henne ifrån jobbet imorgon istället och säga att jag TÄNKTE på henne , IFALL hon var uppe....även om jag mejlar nu, så tror jag inte att hon sitter och ammar och tänker "jag kanske har fått mejl ifrån U, jag kikar!!!".... nä..
01.23 ..Nynna nynna..
01.25 ..Undra om jag skall ringa sambon (som veckojobbar på annan ort). Han är kanske vaken?..Om inte så blir han ändå glad, för han är ju jämt så positiv och jag får faktiskt  ringa "när du vill".. ..
01.26 nä jag ringer inte...fast jag skulle vilja ringa och tala om att jag äntligen har skapat en blogg,  och att jag ligger vaken första natten och tänker ut nya bloggteman...
01.27 ...alltså .. nu kommer bloggandet att bli en drog för mig... jag kanske måste söka hjälp.. Sambon kommer också be mig söka hjälp om jag ringer... jag ringer nog inte...
01.32 oj vad jag måste dricka kaffe imorgon på jobbet... hur skall jag orka vara vaken?...
01.35 ..vänta nu!... har inte jag medarbetarsamtal med chefen imorgonbitti?!...det kanske inte är så speciellt smart att gäspa en sådan gång?...
01.36  ...hm.. jag får nog ställa om alarmet på klockan... jag lägger till 10 minuter..
01.37 ...jag orkar inte cykla imorgon.. jag tar nog mopeden istället...
Klockan blinkar 01.45
...Äh! jag tar bilen..

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-06-21 09:14:32

*skrattar* Somnade du Ö.H.T igår ?!?!?! (idag menar jag...)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela