.

Men det regnar ju?!

Publicerad 2007-06-20 21:10:22 i Allmänt,

Min kollega P har en tonårsson som sommarjobbar 2 veckor på ett bygge.
Följande hände en morgon.

P väcker sonen för att han skall kunna åka med henne till sitt jobb.
Sonen tittar yrvaket upp och grymtar "vaäre?" (vad är det)
"Du skall åka och jobba",  säger P
Sonen tittar ut genom fönstret, sedan på P och säger helt uppgivet
"Men, det regnar ju!"

En stund senare sitter de bilen på väg in till jobbet.
Sonen muttrar lite och säger sedan till P.
"får man liksom hela lön om man bara jobbar halva dan liksom , eller?"
"Vad menar du?" , säger P
"Jamen alltså... tänkte om jag kunde gå hem halva dagen typ, fast ändå få lön liksom"
"Varför skall du gå hem tidigare?", säger P
Varpå sonen irriterat utbrister
" Men, det regnar ju!"

Väl framme vid sommarjobbet kliver sonen ur bilen och muttrar:
 "Det kommer inte gå att göra något ute idag ju...så man kan ju inte jobba..."
"Men du kan väl passa på att lära dig kassan idag då?",  säger P.
Nu blir sonen märkbart irriterad och säger skarpt tillbaks
"Men det är väl ingen idé heller, det är väl inga kunder som vill handla idag heller!!"
"Nämen varför då?"  säger P
JAMEN DET REGNAR JU!!!!

----------------------------------
Tänk vad befriande det ändå måste vara att se världen ur ett tonårsperspektiv på något sätt.
Själv sitter jag på jobbet och tittar ut genom fönstret.
Solen skiner.
Jag tror jag går hem

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-06-21 09:16:13

Kan tonårssonen informera "Mulle" som envisades med att sjunga i skogen när regnet öste ner......

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela