.

Bekanta och vänner...eller bekanta vänner?

Publicerad 2007-06-20 22:37:48 i Allmänt,

Om 1 vecka skall vi har stor sommarfest hemma.
Sambon och hans tvillingbror fyller år.
Regeln är att sambon bjuder in sina vänner och hans bror sina.
Vi repspektive bjuder naturligvis också in våra vänner.

Jag har två RIKTIGT nära bästisar. Väninna A och Väninna L. Sen har jag en hel drös med bekanta.
Dom har jag av någon konstig anledning inte bjudit. 
En del bekanta är ju rätt nära bekanta, när jag tänker efter.. bekanta som man umgåtts med i
samma kretsar genom åren.

Jag har bjudit Väninnan A och Vänninnan L. Väninnan L är bortrest. Vänninan A kommer dock
förhoppningvis.

Sitter och funderar.. vart går gränsen mellan bekanta och vänner? Vart suddas den ut?
På lördag skall jag åka på 40 årskalas.. till en utav mina bekanta.. fast hon är ju min vän också... henne
har jag själv inte bjudit av någon konstig anledning. ..... fast nu vet jag att hon åker utomlands, så hon kan ändå inte komma... men ändå, inbjudan borde ju ha kunnat gått till henne också....liksom till fler..

På festen kommer istället svågerns alla vänner och min sambos vänner + min  kompis A.

Inser att jag efter denna sommarfest kommer att ha ännu fler bekanta.
Jag tror jag skall gradera upp mina egna bekanta till vänner, så får de nya bekanta vara just bekanta

Fast bland dom  kan det ju finnas en ny vän?....

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-06-21 09:18:14

J har fixat barnvakt till Barn-nr-1 och jag till Barn-nr-2 (som får vara med lite på festen ändå) !!! Vi kommer !!! :-D
(för övrigt har jag bara 2 vänner....)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela