.

Semesterlista

Publicerad 2007-07-10 23:13:28 i Allmänt,

Snart är det dags för lite ledighet
Första gången på flera år har vi inget planerat...
Det är ju nästan ju stressande....

Nåja kan ju göra en sån där 'nyårslista' inför semestern
för säkerhetsskull. Man kanske skulle kategorisera det i
olika listor, för min sambo har faktiskt försökt att lära mig
att det är skillnad på saker man gör. Det är tydligen
skillnad på det som man måste och det som man vill .

Min sambo har inga som helst måste på sina listor. Han
går bara på vilja, ej att förakta förståss. Det är ju lite
mer avslappnande..
(Förutom när det gäller att köpa saker.
Då går tydligen hans vill och måste- listor ihop och blir en enda lista)

Nåja. Det finns egentligen inga måsten här i världen.. Kanske låter
det lite bättre om jag ändrar till borde istället?.. det har liksom en  liten
lättare klang tycker jag.

OK, här kommer mina listor inför stundande semestern:

Vill:
* Promenad varje dag
* Ut i spåret och springa (typ inte varje dag , men lite då & då
* Läsa ut böckerna
* Sola & Bada
* Ha kul med sönerna
* Lära mig photoshop
* Lära mig vår nya kamera
* Grilla och umgås med familj och vänner.
* Gå omkring i flipp-flopp och se så där sommarvacker ut.
* Äta jordgubbar och glass
* Utnyttja min sambo

Borde
* Åka till närmaste bibbla ifall böckerna tar slut
* Renovera badrum

Allstå, min VILL -lista känns ju väldigt mycket roligare en borde..
Men det är väl sant som man säger: Utan vilja kommer man ingen vart!..
eller var det i något annat sammanhang?
274960-25

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-07-11 08:44:41

"Utnyttja sambon"... öhhh.... det lät lite sådär liksom. Fast han ställer nog upp frivilligt ;-)

Postat av: ullangullan

Publicerad 2007-07-11 08:56:38

Ja det hoppas jag verkligen....höhöhö!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela