.

Semesterläsning

Publicerad 2007-07-09 21:36:23 i Allmänt,

Gjorde ett kap på stan häromdagen.
Fick 4 böcker , betalade bara för 3.
Dessutom kostade dom bara 29,50 kr /styck,
så 88,50 kr för allihop med andra ord!

Härligt med lite semesterläsning tänkte jag, i
solstolen eller på kvällarna.

Det har regnat i helgen... å fortsätter än...Så nu
är en bok redan utläst och nummer 2 påbörjad...
och min semester har inte ens börjat...

Det var ju inte riktigt meningen att böckerna skulle
vara utlästa innan jag ens hade påbörjat min semester.
Men jag kan inte heller bara vänta tills dess... det är ju
för sjutton inget vettigt på TV att titta på, jag är inte så
förtjust i handarbeten heller och man kan faktiskt inte
sitta framför datorn hur mycket som helst !
(jag hör en förfärad suck 40 mil härifrån när min sambo helt
oförsående läser detta.. jo det är sannt  H.. det är inte nyttigt..)

Snickra skulle jag visserligen kunna gå ut och göra.. men har ingen
annan hemma just nu som kan hålla i den andra änden, och med risk
att få fingrarna avsågade eller  borra mig själv i låret  om jag skall försöka
göra det själv, så låter jag bli. Städa skulle jag visserligen kunna
göra...om det inte redan vore gjort.

Äh! Jag får väl köpa fler billiga böcker. Eller kanske låna på biblioteket?
Det var längesen! Har nog inte varit på bibblan sen barnen var små.

Det är ändå tur att jag inte kan läsa 4 böcker samtidigt som min kollega P
kan -då hade böckerna varit slut redan imorgon. Jag läser dom en och en
i taget tack o lov.

Hm... undra vart närmaste bibliotek ligger?....
274960-21

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ullangullan

Välkommen till min blogg om ditt och datt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela